WELCOME NOTES


Thursday, August 30, 2012

Tuesday, August 28, 2012

Berbeca di bandar Melaka

السلام عليكم

Jalan2 naik beca round2 bandar Melaka 1jam. Cian Abg beca mengayuh.. ;)
sign, my signature

Saturday, August 25, 2012

Pantai teluk cempedak

السلام عليكم

Masa ni saja luangkan masa ngan anak2 sebab diorang nak main pasir sangat. WanNya, bakal PakNya n WanChu ada sekali... ;)

sign, my signature

Friday, August 24, 2012

Raya Aidilfitri 06 Syawal 1433H @ Felda Keratong, Rompin

السلام عليكم 

 Selamat Hari Raya kepada semua muslimin dan muslimat. Maaf Zahir Batin dari kami sekeluarga.
 Hari raya ke6 ni mak ajak ke rumah PakLong(abang sulung mak). Lepas solat Jumaat bru masing2 bertolak. Sampai disana kami teruja nak jumpa makcik 'baru'. :) Setelah pemergian makLong lebih kurang 2 tahun yang lalu dituruti Jidah, anak sulung merangkap sepupu sebaya, lebih kurang setahun yg lalu, barulah kami dpt bersua semula. AlFatehah buat mereka berdua. Didoakan jua semoga mereka sentiasa dalam lindungan dan peliharaan Allah swt. Amin...

 Semoga semua insan menyambut hari lebaran dengan penuh kesyukuran kehadrat Ilahi..
sign, my signature

Thursday, August 23, 2012

Raya Aidilfitri 05 Syawal 1433H @ Tmn Melawati KL & Temerloh

السلام عليكم

Selamat Hari Raya kepada semua muslimin dan muslimat. Maaf Zahir Batin dari kami sekeluarga.
 Pagi2 dirumah gombak tunggu mak dan abah sampai dr rumah nenek Rawang. Sambil tunggu, alang2 kami masak utk tengah hari. Menu best kari ikan dan sambal lala... hehe. Mak dan abah pun sampai, kami msk sama2. Lepas lunch, kami beraya ke rumah wan Ndak kat Tmn Melawati KL. Hobi ayahndak pelihara ayam selama. Minat sungguh pakcik yang nih. Seronok tgk ayam katik bnyk2 nih.. anak2 lagi lah seronok hehe.. Seronok2 terlupa plak nak amik gambar.. Herm, cadangnya nak ke shah alam beraya rumah wan Chik, tp memandangkan hari dah petang, abah ajak ke Temerloh, rumah mak Long(kakak sulung abah).

Rumah mak Long dekat Jengka 15. Sampai tersalah masuk rumah orang gara2 rumah sama fesyen dan gelap pulak tuh. kih3.. Sampai2 cuma makLong berdua jer dengan pakLong. Maklumlah dah raya keberapa.. Semua dah balik ke rumah masing2, yg belajar dah balik U. Lama singgah borak. Maklumlah lama x jumpa. Dekat tgh malam baru balik :)

Semoga semua insan menyambut hari lebaran dengan penuh kesyukuran kehadrat Ilahi..
sign, my signature

Wednesday, August 22, 2012

Raya Aidilfitri 04 Syawal 1433H @ Selangor

السلام عليكم 

 Selamat Hari Raya kepada semua muslimin dan muslimat. Maaf Zahir Batin dari kami sekeluarga.
Agak lewat jugak kami(saya sekeluarga dan adik2) sampai dari rumah Gombak ke Rawang. Lepas sarapan, kami terus pergi beraya dengan adik2 nenek, nenek Nani dan nenek Yah(nenek 3 bradik jer) di Kg Sungai Choh. Adik2 atuk kami dah jumpa drumah nenek. Cuma yg dGemas jer xdpt jumpa sbb jarak menjadi penghalang.
Kemudian kami beraya ke rumah adik2 mak di Serendah, Rawang, cik Amai dan cik Jalil. Adik2 mak yg lain dah beraya rumah nenek 1st raya, so xder kat sini hari ini. Cuma cik Di n cik Li sefamily jer ada kat rumah nenek.
Petang kami free jadi abah ajak raya rumah adik2 abah di Bukit Beruntung, wan Cho dan Country Homes, wan Uda. Kasihan ayahCho makin x larat semenjak xcident beberapa bulan lepas. Semoga cepat sembuh berkat kesabaran wanCho dan anak2 yg setia menjaganya. Kemudian, bersama2 wanNdak, kami ke rumah baru wan Uda. Nice new home.. :) Semoga satu hari nanti dpt kami miliki rumah sebegitu indah buat teduhan diatas mukabumi Allah swt ini.

Semoga semua insan menyambut hari lebaran dengan penuh kesyukuran kehadrat Ilahi..
 
sign, my signature

Tuesday, August 21, 2012

Raya Aidilfitri 03 Syawal 1433H @ Kg Gajah, Perak

السلام عليكم 
 Selamat Hari Raya kepada semua muslimin dan muslimat. Maaf Zahir Batin dari kami sekeluarga.
 Petang kami sampai Kg Gajah(sesat sampai Bt Gajah gara2 terlepas simpang Tapah). Kami singgah ziarah kubur arwah atuk. Dah bertahun x ziarah kubur arwah. :'( Semoga arwah tenang disana. Segala kenangan kuabadikan selamanya. Kemudian pergi ke rumah arwah atuk dan opah yg mengimbas kembali tpt2 permainan kami adikberadik dan sepupu sepapat. Usang sudah rumah arwah opah kami tanpa penghuni...

 Raya ke3 kami. Ini kuih feveret kami adikberadik. Dulu arwah opah suka buat utk kami makan hehe... mmg sedap.

 Kami menziarah rumah adik2 arwah di sekitar rumah opah, tuk uda dan opah ndak. Kemudian kami ziarah opah cho, mendiang arwah tok cho(adik arwah opah). Jumpa makcik2 muda, teman sepermainan masa kecik2, yg kini dah berkeluarga besar. Sebelum bertolak balik semula ke Rawang, singgah sekejap rumah tok chik(adik bongsu arwah atuk). Cuma mak dan abah jer yg pergi sbb dah malam, kalau semua pergi kanak2 riang bertambah agresifnyer... Bye kampung Perak, ada rezki kita jumpa lagi...

 Semoga semua insan menyambut hari lebaran dengan penuh kesyukuran kehadrat Ilahi..

sign, my signature

Monday, August 20, 2012

Raya Aidilfitri 02 Syawal 1433H @ Kuantan & Rawang

السلام عليكم 


Selamat Hari Raya kepada semua muslimin dan muslimat. Maaf Zahir Batin dari kami sekeluarga.
Raya kedua kami beraya di rumah makcik sepupu.MakYang di Panching Selatan Kuantan, rumah tok sedara xder org plak, balik kg agaknya. Kemudian kami terus balik ke rumah nenek di Rawang, Selangor. :) Malam kami sampai disana. Demam2 nenek disebabkan mak(satu2nya anak perempuan) balik lambat. Hehe.. cian nenek..

Semoga semua insan menyambut hari lebaran dengan penuh kesyukuran kehadrat Ilahi..
 
sign, my signature

Sunday, August 19, 2012

Raya Aidilfitri 01 Syawal 1433H @ Kuantan

السلام عليكم


Selamat Hari Raya kepada semua muslimin dan muslimat. Maaf Zahir Batin dari kami sekeluarga.
Raya pertama kami beraya di rumah Kuantan, kubur arwah Opah kami, dan jiran2 serta saudara mara kami yg datang mengujung :)
Sesi bermaafan dan beratur dapat duit raya memang memeriahkan :)
Semoga semua insan menyambut hari lebaran dengan penuh kesyukuran kehadrat Ilahi..


sign, my signature

Suasana Malam Raya Aidilfitri 2012, Kuantan

السلام عليكم

Bakar lemang, bakar sate ayam dan daging rusa, main mercun dan bunga api.

sign, my signature

Saturday, August 18, 2012

Juadah berbuka 29 Ramadhan 1433H @ Kuantan

السلام عليكم


Menu: nasi berlaukkan sup tulang ayam ber limau, lada hitam dan cili api, roti keras msk santan, kurma dan air kordial sarsi, sunquick tropika.

P/s: walaupun simple lauk berbuka gara2 sibuk dgn juadah raya, tp tetap menjilat jari :)

Alhamdulillah rezki hari ini. Sambil beramal.. ;)

sign, my signature

Friday, August 17, 2012

Juadah berbuka 28 Ramadhan 1433H @ Chaluk, Terengganu

السلام عليكم


Menu: nasi minyak, ayam msk merah, sotong goreng berkuah, gulai daging, acar, ikan goreng, sambal cili, singgang ayam, buah tembikai, kurma, agar2 laici, air sirap bandung.

Alhamdulillah rezki hari ini. Sambil beramal.. ;)

sign, my signature

Thursday, August 16, 2012

Juadah berbuka 27 Ramadhan 1433H @ Highway Gombak

السلام عليكم


Menu: Tuna Salad Sandwitch, Donuts kegemaran kakak dan adik serta ayah, Dan sosej Sandwitch. Air susu strawberi, susu coklat, dan mineral w.

Alhamdulillah rezki hari ini. Sambil beramal.. ;)

sign, my signature

Tuesday, August 14, 2012

Juadah berbuka 25 Ramadhan 1433H @ Kuantan

السلام عليكم


Menu: nasi berlaukkan ikan terobok msk tempoyak, Ikan goreng, sambal tempoyak, telur ikan bakar, kurma, dan pengat keledek with air fresh oren.

Alhamdulillah rezki hari ini. Sambil beramal.. ;)

sign, my signature

Monday, August 13, 2012

Juadah berbuka 24 Ramadhan 1433H @ Kuantan

السلام عليكم


Menu: Nasi berlaukkan, ayam msk lemak cili padi, Terung goreng belacan, Telur masin, ulam tomato campur garam, Kuih muih, kurma dan air soya.

Alhamdulillah rezki hari ini. Sambil beramal.. ;)

sign, my signature

Free Kids Educational Games

السلام عليكم 




It's very useful guys. Try it with your kids. The colourful and attractive sound interest our kid to play and learn. I just found it and will try encourage my kids with this softwares to enhance their knowledge. Good luck.. :)
 
sign, my signature

Sunday, August 12, 2012

Juadah berbuka 23 Ramadhan 1433H @ Kuantan

السلام عليكم


Menu: Nasi berlaukkan tomyam ayam, ikan merah goreng, sambal tempoyak, ikan masin, ayam goreng kentucky, bubur kacang hijau, kurma, buah betik, air tebu, air sirap berkarbonat dan teh panas.

Alhamdulillah rezki hari ini. Sambil beramal.. ;)

sign, my signature

Saturday, August 11, 2012

Juadah berbuka 22 Ramadhan 1433H @ Kuantan

السلام عليكم


Menu: nasi berlaukkan ikan patin msk tempoyak, ikan goreng, ikan masin, ayam goreng, sayur kailan ikan masin, sambal tempoyak, ulam petai dan jering, kuihmuih, kurma, buah betik, bubur kacang hijau durian, air sirap berkarbonat dan teh panas.

Tetamu: sepupu mak, Cik Nya(anak nenek Nani,sg choh)

Alhamdulillah rezki hari ini. Sambil beramal.. ;)

sign, my signature

Juadah berbuka 21 Ramadhan 1433H @ Kuantan

السلام عليكم


Menu: nasi berlaukkan sup ayam, ayam goreng kentucky, sayur labu, sambal belacan, buah2an, air sirap campur soda :)

Alhamdulillah rezki hari ini. Sambil beramal.. ;)

sign, my signature

Thursday, August 9, 2012

Juadah berbuka 20 Ramadhan 1433H @ Kuantan

السلام عليكم


Menu: Nasi tomato, ayam masak merah madu, ikan patin bakar, ayam goreng, air asam, kurma, koktel dan roti keras dimasak dgn santan.

Alhamdulillah rezki hari ini. Sambil beramal.. ;)

sign, my signature